Miután II. Henry Ford a hatvanas években megpróbálta megvásárolni a Ferrarit és visszautasították, Ford cége mindent megtett, hogy megtörje a Ferrari Le Mans-i 24 órás dominanciáját. Az amerikai cég több sikertelen próbálkozás után végül aranyat szerzett 1966-ban a legendás Ford GT40-nel, a Ford autói a legendás állóképességi verseny első három helyét szerezték meg. A bravúrt 1968-ban és 1969-ben is megismételték, ekkor már a Gulf Oil támogatásával. A legendás világoskék és narancssárga azóta is töretlenül az autóversenyzés leghíresebb színkombinációja.
A VQ Yachts nemrégiben büszkén fogadta el a megbízást, hogy az egyik autósportokért rajongó tulajdonosnak a VQ45 Mk2-ből, Gulf Racing dizájnú jachtot építsen. Különleges felkérésre: a piros/kék helyett a VQ Yachts világoskék/narancssárga színt kapott.
Ez eleinte szinte szentségtörésnek tűnt: hiszen a VQ Yachts arculatának nem a piros köralakú logó és kormánykerék volna a jelképe? Más részről a dizájntervek azt mutatták, hogy a világoskék/narancssárga színkombináció nem néz ki olyan jól vörös kormánykerékkel. Mivel elsődleges célunk gyönyörű sportcsónakok létrehozása, teljesítettük az ügyfél kívánságát, és narancssárga kormánykerék került beépítésre!
A Gulf Racing színkombinációjának tökéletes megjelenítése keményebb kihívás volt. Az egyik kihívás a harmadik szín helyes kiválasztása volt – egy nagyon diszkrét, de mégis döntő fontosságú sötétkék vonal, amely elválasztja a világoskéket és a narancssárgát.
Érdemes tudni, hogy a pontos színkódok a „Powder Blue” (PPG 12163), a „Topaz” (PPG 60812), és a kettő közti vékony, „Royal Blue” csík (PPG 13126).
Mindeközben, ha kedve támadna visszautazni az időben, az 1971-es „Le Mans” című, fantasztikus mozifilmmel átélheti az autóversenyzés varázsát, Steve McQueen főszereplésével.
Forrás: vanquish-yachts.com